Yetişkin Ortodonti Tedavisi, gerek tedavinin uzunluğu gerekse takılan tellerin kullanım zahmeti, gerekse görüntü bozukluğu düşüncesi bakımından yetişkinler tarafından pek tercih edilmemekte ve kişiler daha çabuk biten ve görünüm bakımından kişinin kendi dişleri kadar estetik ve güzel görünen lamina diş protezleri tercih etmektedir.

Ancak bu dişlerin olması için geriye dönüşsüz bir törpüleme ve sağlıklı dişlerin küçültülmesi hasebiyle çok daha uzun sürecek ciddi sorunları ve daimi proteze muhtaç bir durumun ortaya çıkmasına neden olur ki bu durumda sağlıklı dişlere yazık olmaktadır. Oysa ortodontik tedavi ile kişi kendi dişlerine sağlıklı hoş bir gülümseme ile kavuşmakta ve düzenli ağız bakımı, düzenli kontroller ile dişlerini bir ömür hem sağlıklı hem estetik kullanabilmektedir.

Bu açıdan baktığımızda yaş ne kadar ilerlemiş olursa olsun sağlıklı dişler ile güzel bir gülüşe sahip olmak zor değildir. Dişlere kalıcı ve sağlıklı çözüm için ortodontik tedavi yeterlidir.

Yetişkinlerde Diş Teli Takılması

Ortodontik tedavi yetişkinler için diş tedavi çeşitlerinden biridir. İhmal edilen her diş sorunu büyüyerek geri dönüşümü olmayan kayıplar verdirmektedir. Yetişkinlerde çapraşıklıklar, dişlerin ayrık olması ve kapanış bozukluğu gibi sorunlar bir müddet sonra dişlerde ciddi sorunlara yol açmaktadır. Bu sıkıntıların kalıcı çözümü ise ortodontik tedavi metotlarıdır. Günümüzde pek çok yetişkin birey diş teli taktırarak ortodonti tedavisi görmektedir.

Yetişkinler hem çocuklarının hem de kendilerinin diş sağlığını kaybetmemeleri bakımından dişlerinde var olan diş ve diş eti sorunlarının giderilmesi, çene yapılarının düzelmesi ve doğru nefes alabilmek gibi anatomik rahatsızlıkların giderilmesi için bile ortodontiye gelmekte ve diş teli taktırmaktadır. Diş teli deyince akla ergen yaştaki gençler ve çocuklar gelmektedir. Ancak artık günümüzde çok sayıda yetişkin güzel bir gülümseme için tel takıyor.

Yetişkinlerde Ortodonti Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Yetişkinlerde ortodonti tedavisi çocuklara göre biraz daha uzundur. Çocukluk dönemine göre diş hareketleri biraz daha yavaş olduğundan yetişkinlerde çok değil ama biraz uzun sürmektedir.

Yetişkin Ortodonti Tedavisi Öncesi ve Sonrası Neler Yapılır?

Dişler eğer sağlıklı ise öncesinde ölçüler alınır daha sonra yetişkin için en uygun ortodonti tedavisinin hangisi olduğuna karar verilir. Tel takılmadan önce yapılması gerekenler anlatılır. Daha sonra tedavi süreci başlar. Ortodontist hekimin ön gördüğü hastanın performansına göre tedavi sürer. Hekimin söylediklerini harfiyen uygulamak tedavinin beklendiğinden erken bitmesine olumlu etki yapar.

Çocuk ve Geç Ortodonti Tedavisi İle Yetişkin Ortodontisi Arasında Ne Fark Vardır?

Yetişkinler, kemik gelişimini tamamlamış oldukları için yetişkin ortodonti tedavisi kapsamlı bir tedavinin bir kısmı olabilecek niteliktedir. Tedavi ancak kapsamlı olarak ağız cerrahı, endodontistin, aile diş hekimi, periodontist ekip tarafından yürütülen bir ekip çalışmasının bir parçası olabilir.

Çene Eklemi veya Kas Ağrılarında Ortodontik Tedavi

Kişilerde çene kemiğinde sorunlar oluşturan etkenler vardır. Bunlardan en mühimi diş gıcırdatma, dişleri sıkma gibi davranışlardır. Bu alışkanlık genelde gece uykuda gelişen bir durumdur. Çene de travmaya sebep olan bir davranıştır. Çene kemiğini sıkma ve diş gıcırdamadan mütevellit ağrılar gelişebilir. Bu davranışların tanısını ise ancak bir ortodontist hekim koyabilmektedir. Ortodontist, kasların rahatlamasını ve eklemlerde gelişen ağrıları bir gece plağı sayesinde giderebilmektedir. Bazı hastalarda gece plağı ile iyileşme söz konusu olmazsa cerrahi bir işlem gerekebilir.

Hamileler Ortodonti Tedavisi Olabilir mi?

Hayır yapılmamalıdır. Gebelik oluşumunun ilk gününden itibaren anne adayının vücudunda ciddi değişiklikler yaşanmaktadır. Bu durum her gün daha da artarak değişmektedir. Örneğin: diş etleri, gebelikte iyice yumuşar. Yumuşak doku demek enfeksiyona yakın bir hal demektir. Gebelik müddetince röntgen dahi çekilmez. Bu nedenle Hamilelerde Ortodontik Diş Tedavisi gibi bir tedaviye girişilmemelidir. Ancak yine de bu durum bir ortodontist tarafından değerlendirilirse sağlıklı olur.

Seramik Braketlerle Ortodonti Tedavisi Güvenilir mi?

Evet, seramik braketler gayet güvenlidirler. Hatta seramik braketler diğerlerine nazaran çok çok daha estetik görünürler. Ancak seramik braketlerde tedavi daha uzun sürebilmektedir. Bunun nedeni seramik braket uygulanan kişilerin diş hareketlerinin diğer metal braketlere göre çok daha yavaş hareket etmesidir.

Yetişkin Ortodontisinde Tüm Yamuk Dişler Düzeltilebilir mi?

Yetişkinlerde Diş Teli tedavisinde yaşın hiç önemi yoktur. Yalnızca dişleri saran kemiklerin sağlıklı olması ortodontik tedavi için yeterlidir. Hastanın yaşı ne olursa her türlü diş çapraşıklıkları düzeltilebilir. Yukarda bahsettiğimiz gibi şayet çene kemiğinde oluşan kusurlarda (yani; alt ya da üst çene geriliği gibi durumlarda) ortodopedik tedavi gerekmektedir. Bu tedavi ise ancak ergenlik çağlarında yapılabilen bir tedavidir.

Yetişkinlerde diş teli pahalı mıdır?

Ortodontik tüm tedavilerde fiyatlar kişiye göre değişmektedir. Yetişkin ortodonti ücretleri buna göre şekillenmektedir. Ancak ortodonti tedavileri bir hayli uzun süren birkaç yılı kapsayan tedaviler olduğu için yetişkin ortodonti fiyatları bu süre zarfında taksitlere bölünerek bütçeyi zorlamadan kolaylıkla ödenmektedir. Ortodontik tedavilerin kişilerde oluşan pskolojik konforu ve estetik açıdan faydaları akla geldiğinde ortodontik tedavilerin aslında hiç de pahalı bir tedavi olmadığı görülmelidir.